AirSense 11 therapieapparaat voor obstructief slaapapneu | ResMed Nederland

AirSense 11 serie

AutoSet I Elite

AirSense 11 APAP- en CPAP-apparaten combineren effectieve therapiemodi1,2 met gebruiksvriendelijke functies, ontworpen zodat u zoveel mogelijk baat heeft van uw slaaptherapie. AirSense 11 biedt ook toegang tot exclusieve functies zoals de Persoonlijke Therapie Assistent en Care Check-In via de myAir coaching-app*.

  • slaapapneu-airsense-11-autoset-apap-apparaat.jpg
slaapapneu-airsense-11-autoset-apap-apparaat.jpg
slaapapneu-airsense-11-autoset-apap-apparaat.jpg

Waardevolle ondersteuning bij uw eerste stappen met PAP

slaapapenu-patient-gebruikt-myAir-iPhone-app-mobiel

De Persoonlijke Therapie Assistent is een exclusieve functie voor Air 11-apparaten in de myAir-app. Het begeleidt u bij het instellen van het apparaat en het masker middels heldere en stapsgewijze ‘instructievideo’s’. Daarnaast maakt het de therapie voor u gemakkelijker door u geleidelijk te laten wennen aan verschillende therapiedrukken, de maskerafdichting te controleren en het masker goed passend te maken voordat u aan uw eerste echte sessie begint.

Een krachtige oplossing waardoor u weer in controle bent

PAP-therapie is net als iedere andere nieuwe activiteit: het kan een paar weken duren voordat u zich comfortabel voelt en het een routine wordt. Dat is waarom de AirSense 11 tools en functies heeft om uw vaardigheden en vertrouwen op te bouwen, zodat u uw apparatuur goed kunt gebruiken en positieve PAP-gewoonten aanleert voor de rest van uw leven.

AirSense 11-modellen: wat is het verschil?

AutoSet      Elite

Automatisch aanpassen van de druk

AirSense 11 AutoSet

 

Automatisch aanpassend apparaat dat de staat van uw bovenste luchtwegen bij iedere ademhaling analyseert en de druk aanpast indien nodig. Dit apparaat beschikt ook over het ‘for Her’-algoritme, dat een op maat gemaakte behandeling biedt voor de specifieke behoeften van vrouwen met obstructief slaapapneu.

Continue druk

AirSense 11 Elite

 

Apparaat met vaste druk dat een continue druk levert die bepaald wordt door uw zorgverlener.

AirSense 11 in een oogopslag

Uw AirSense 11-apparaat is ontworpen om een comfortabele therapie te leveren. Het biedt toegang tot een groot aantal functies, tools en gepersonaliseerd advies om u te helpen goed te beginnen aan de slaaptherapie en deze vol te houden.

  • Strak modern ontwerp, inclusief een eenvoudig te gebruiken touchscreen.
  • Ingebouwde verwarmde bevochtiger om een droge mond te voorkomen.
  • Climate Control-functie** verwarmt de lucht die u inademt tot een comfortabele temperatuur en is ontworpen om het risico op druppelvorming in de luchtslangen te voorkomen.
  • AutoRamp™-functie verhoogt de therapiedruk geleidelijk om u te laten wennen aan het begin van iedere therapiesessie.
  • Expiratory pressure relief (EPR™)-functie vermindert geleidelijk de therapiedruk als u uitademt, zodat het makkelijker is om uit te ademen.
  • myAir-app biedt onmiddellijke toegang tot een dagelijkse score, instructievideo’s, relevante coachingtips en therapierapporten.
  • De Persoonlijke Therapie Assistent (PTA) begeleidt u bij het instellen van de apparatuur, het aanpassen aan de therapie en het zelf oplossen van lekkages.
  • Test Drive, een PTA-functie in de myAir-app, laat u wennen aan het therapiegevoel voordat u aan uw eerste echte sessie begint.
  • Care Check-In is een makkelijke, toegankelijke manier om via myAir toegang te krijgen tot op maat ondersteuning en om uw zorgteam te laten weten hoe het gaat.
  • Upgraden op afstand stelt uw zorgverlener/slaapzorgteam in staat om software-upgrades op afstand op uw apparaat te activeren, zodat u gebruik kunt maken van de nieuwste PAP-technologieën van ResMed.

Raadpleeg de gebruikersgids voor relevante informatie over waarschuwingen en voorzorgsmaatregelen om van te voren en tijdens het gebruik van het product in acht te nemen.

myAir-gebruikers slapen iedere nacht langer

ResMed-myAir-app-en-coaching-programma-voor-CPAP-patienten-mobiel DUT

Als u myAir gebruikt krijgt u gemiddeld tot wel 46 min. meer slaap per nacht3 dan andere CPAP-gebruikers. De myAir-app is beschikbaar in de App Store® of via Google Play™.

Documentencentrum

AirSense 11 gebruikershandleiding
Toegang tot technische documenten ➜

AirSense 11 snelstartgids voor patiënten
Toegang tot technische documenten ➜

AirSense 11 brochure voor patiënten
Toegang tot technische documenten ➜

AirSense 11 Veelgestelde vragen

U moet een CPAP-apparaat voorgeschreven krijgen om een AirSense 11 aan te kunnen schaffen. Beschikbaarheid en kosten zijn afhankelijk van het land van verblijf. Heeft u een CPAP-apparaat voorgeschreven gekregen? Vraag uw dokter dan of de AirSense 11 een geschikte behandelingsoptie voor u is.

Het wennen aan uw CPAP-therapie kan een behoorlijke uitdaging zijn. Als u moeite of specifieke problemen heeft met uw apparatuur, neem dan contact op met uw zorgverlener. Die kan uw vragen beantwoorden, mogelijke problemen die u ondervindt met uw AirSense 11-apparaat of therapie-instellingen oplossen en kan u helpen een met een comfortabele, effectieve therapie.

ResMed maskers zijn ontworpen om compatibel te zijn met de meeste ResMed-apparaten. Dit is een lijst van aanbevolen maskers voor de AirSense 11:

Minimalistische maskers voor liefhebbers van eenvoud:
· AirFit P10 neuskussenmasker
· AirFit N30 neusmasker
· AirFit F30 volgelaatsmasker

Vrijheidsmaskers voor actieve slapers:
· AirFit P30i neuskussenmasker
· AirFit N30i neusmasker
· AirFit F30i volgelaatsmasker

Veelzijdige pasvorm voor diegenen die bevestiging zoeken:
· AirFit N20 neusmasker
· AirFit F20 volgelaatsmasker

U moet een masker gebruiken dat compatibel is met uw apparaat. Met een compatibel ResMed masker kunt de juiste maskerinstellingen gebruiken en maximaal voordeel kunnen hebben van de myAir -functies voor de AirSense 11, zoals maskerspecifieke instructievideo’s.

Gebruik het touchscreen van de AirSense 11 en scroll naar Mijn Opties. Het scherm toont uw huidige comfortinstellingen die u dan kunt selecteren en als volgt kunt aanpassen:

Vochtigheid: De bevochtiger bevochtigt de lucht die u inademt en is ontworpen om de therapie aangenamer te maken. Als u de Climate Control Automatische instelling met ClimateLineAir™verwarmde luchtslangen, wordt de temperatuur en vochtigheid automatisch ingesteld op niveaus die de therapie zo makkelijk als mogelijk te maken. Sluit eenvoudigweg de ClimateLineAir™-slang aan en druk op de Startknop.

U kunt het vochtigheidsniveau op de AirSense 11-apparaat ook handmatig instellen of uitzetten door het Vochtigheidsniveau in het menu Mijn opties te selecteren. Als u een droge neus of mond krijgt, verhoog dan de vochtigheid: 8 is de hoogste vochtigheidsinstelling. Als u vocht in uw masker krijgt, verlaag dan de vochtigheid: 1 is de laagste vochtigheidsinstelling.

Ramp-tijd: De Ramp-functie verhoogt geleidelijk de therapiedruk van een laag startpunt tot de voorgeschreven therapiedruk is bereikt. De tijd die dit duurt heet de Ramp-tijd. Als de Ramp-tijd op automatisch wordt ingesteld, verhoogt het apparaat geleidelijk de druk als het detecteert dat u in slaap gevallen bent. U kunt de Ramp-tijd op Uit of Auto instellen of een tijdsduur invoeren tussen de 5 en 45 minuten. Scroll naar Mijn opties, selecteer Ramp-tijd en voer uw voorkeursinstelling in.

Als u meer hulp nodig heeft met uw comfortinstellingen, raadpleeg dan de gebruikershandleiding of neem contact op met uw zorgverlener.

De Persoonlijke Therapie Assistent (PTA) is een myAir-functie exclusief ontworpen voor de gebruikers van de AirSense 11. het biedt interactieve stemgestuurde video-instructies zodat u vertrouwen hebt dat u uw masker en apparaat correct gebruikt.

PTA wordt geleverd met Test Drive, een functie waarmee u de therapie kunt ervaren voordat u uw eerste echte sessie begint. Met Test Drive kunt u geleidelijk wennen aan verschillende drukniveaus, uw maskerafdichting controleren en leren hoe u de pasvorm kunt verbeteren indien nodig.

myAir biedt coaching op maat, handige tips, schoonmaakherinneringen, bemoedigende berichten en meer om u te helpen met een succesvolle CPAP-therapie.

myAir is een online ondersteuningsprogramma en app die het makkelijk maakt met de therapie4 te beginnen, uw voortgang te volgen en bemodigende berichten te ontvangen.* U kunt elke morgen uw dagelijkse slaapscore bekijken en u kunt ook rapporten genereren zodat u uw voortgang kunt blijven volgen. U kunt de myAir-app downloaden in de App Store® en Google Play™.*** myAir kan ook gebruikt worden met een computer en webbrowser op myAir.ResMed.eu. Merk op dat sommige functies van de myAir alleen beschikbaar zijn in de myAir-app.

Zorg dat Bluetooth® is ingeschakeld op uw smartphone. Log dan in op de myAir-app en volg de instructies om verbinding te maken met de AirSense 11. Als u geen viercijferige code ziet op het scherm van de AirSense 11, ga dan naar het Startmenu en tik op +Meer en dan op myAir. Als u hulp nodig heeft, ga dan naar de myAir-ondersteuningspagina op de myAir-app op de myAir-website.

De gebruikershandleiding bevat de volledige schoonmaakinstructies om u te ondersteunen bij het demonteren, schoonmaken, controleren en monteren van uw apparaat. De myAir-app bevat ook handige tips en video’s over schoonmaken. De volgende instructies bieden een algemeen overzicht van de processen:

Hoe maak ik mijn CPAP-apparaat schoon?

Tijd: 5 minuten

Materialen nodig om uw apparaat schoon te maken:

  • Gootsteen of bad
  • Warm water van drinkkwaliteit
  • Milde zeep
  • Schone handdoek

Wekelijkse stapsgewijze schoonmaaktips:

  • Ontkoppel het apparaat en verwijder en maak de waterbak van de bevochtiger leeg. Veeg de bak goed schoon met een schone doek en laat het buiten bereik van direct zonlicht en directe hittebronnen drogen. De waterbak kan ook in de vaatwasser gebruikt worden.
  • Verwijder de luchtslang en was het in warm water met een mild schoonmaakmiddel. De luchtslang kan niet in een wasmachine of vaatwasmachine worden gewassen Spoel de luchtslang goed uit en laat deze drogen buiten bereik van direct zonlicht of hitte.
  • Neem de buitenkant van het apparaat af met een schone, droge doek.

Plaats de waterbak terug en vul deze met water van drinkkwaliteit.

Blootstelling aan ozon-apparaten kan het apparaat beschadigen. Schade aan ResMed-apparaten veroorzaakt door het gebruik van ozon-apparaten wordt niet gedekt door de beperkte garantie van ResMed.

We zijn erop gericht om uw gezondheidsgegevens veilig te bewaren en om uw vertrouwelijke informatie te beschermen. Om te begrijpen hoe en waarom we gezondheidsgegevens verzamelen, hoe we deze veilig houden en waarom gegevens zo belangrijk zijn in de moderne gezondheidsomgeving, ga dan naar onze speciale gezondheidsgegevenspagina voor patiënten

Raadpleeg de gebruikersgids voor relevante informatie betreffende waarschuwingen en voorzorgsmaatregelen die moeten worden overwogen voor en tijdens gebruik van het product. 

De beschikbaarheid van apparaten, accessoires en toegang tot de myAir-app verschilt per land. Neem contact met ons op voor meer informatie.

Referenties:

* myAir is niet beschikbaar in alle landen. ** Sommige functies van myAir zijn alleen beschikbaar in de myAir-app.

** Climate control is alleen beschikbaar als de ClimateLineAir 11 en HumidAir 11 waterbak zijn aangesloten

*** Android en Google Play zijn handelsmerken van Google, Inc., geregistreerd in de VS en andere landen. Apple, App Store en iPhone zijn handelsmerken van Apple Inc., geregistreerd in de VS en andere landen.

  1. Isetta, Valentina et al. Comparative assessment of several automatic CPAP devices’ responses: a bench test study.” ERJ Open Res. 1, no.1 (May 2015): 00031-2015.
  2. McArdle N et al. Study of a Novel APAP Algorithm for the Treatment of Obstructive Sleep Apnea in Women. Sleep. 2015;38(11):1775-1781.
  3. Price Waterhouse Coopers. Empowering the sleep apnoea patient. A ResMed or internal sponsored study of how myAir users behave better. 2016
  4. ResMed Air11 klantonderzoek van 146 patiënten, uitgevoerd van 28 augustus tot donderdag 29 juli 2021. Q19: 62%  van de patiënten rapporteerden dat zij vertrouwen hadden om te beginnen met PAP-therapie na voorzien te zijn met AirSense 11, N=119 ondervraagden. Q10: 63% van de patiënten zei dat PTA hen het vertrouwen gaf om hun PAP-apparaat juist in te stellen, N=49 ondervraagden. Gegevens in dossier; ID A5043180